DE EVOLUTIE VAN VERSNELLING
De Teammachine heeft ze allemaal gewonnen: de Tour de France, de Olympische Spelen, Wereldkampioenschappen en Klassiekers. Stijf, lichtgewicht en compliant, de Teammachine is het toppunt van Zwitserse fietsprestaties.
Ultieme prestaties door functionele integratie.
Onze ingenieurs hebben de Teammachine SLR ontwikkeld volgens het principe van ultieme prestaties door functionele integratie resulterend in een onovertroffen aerodynamica.
TECHNOLOGIE
VERSNELDE SAMENSTELLING EVOLUTIETECHNOLOGIE (ACE+)
ACE + doorloopt niet alleen duizenden virtuele prototypes met Stiffness, Weight en Compliance als belangrijkste beïnvloeders, maar omvat nu een vierde sleutelfactor in de prototyping, Aerodynamica.
GEÏNTEGREERD COCKPIT-SYSTEEM (ICS2)
Geheel nieuwe ICS2, met aanzienlijke gewichtsbesparing, hoge stijfheid, strakke esthetiek en geïntegreerde apparaatbevestigingen voor de meest populaire apparaten.
D-GEVORMDE ZADELPEN
Verbeterd ontwerp van de zadelpen waarbij overtollige materialen worden verwijderd, wat zorgt voor aerodynamische voordelen en extra flexibiliteit.
ONDERSTE BEUGEL EN TORSIONALE STIJFHEID
Bekend om zijn krachtoverbrenging, gaat de nieuwe Teammachine SLR nog een stap verder met een breder contactgebied van de trapas dankzij de nieuwe vorm van de onderbuis en de geoptimaliseerde carbon layup.
VORK PROFIEL
Een aerodynamisch vormgegeven vork met stealth dropout-ontwerp en geïntegreerde steekasmoer laten zien dat een hoge technische vaardigheid hand in hand kan gaan met een mooie, minimalistische esthetiek.
AEROCORE ONTWERP
Ons Aerocore-systeem bestaat uit twee superlichte koolstofkooien die naadloos integreren in de opnieuw gevormde onderbuis en zitbuis, wat resulteert in een aanzienlijke vermindering van de weerstand bij gebruik met flessen.
COMFORT IS SNELHEID
De nieuwe Teammachine SLR voldoet beter dan ooit, dankzij de nieuwste evolutie van de Tuned Compliance Concept (TCC) -technologie. Fijnafstemming van de carbon lay-ups, essentieel verticaal frame en zadelpenflex, om de tractie en controle te verbeteren, wat resulteert in verminderde spiervermoeidheid.
CONFIGURATIE
FORK
Teammachine SLR Carbon with Aerocore Design
• TCC Race compliance level
• Internal Cable Routing
• Flat Mount Disc
• Stealth Dropout Design
• 12x100mm thru-axle
• 48mm offset (Size 47-51), 43mm offset (Size 54-61)GEARS
2×11
CHAINWHEEL
Shimano Ultegra, 52-36T
CASSETTE
Shimano Ultegra, 11-30T
CHAIN
Shimano Ultegra
FRONT DERAILLEUR
Shimano Ultegra Di2
REAR DERAILLEUR
Shimano Ultegra Di2
SHIFTERS
Shimano Ultegra Di2, Hydraulic
BRAKES
Shimano Ultegra Di2
HANDLEBAR
BMC RAB 02, ergo top shape, compact bend
STEM
BMC RSM01, w/ computer and camera mount
SEATPOST
Teammachine Carbon D-Shape Seatpost
• 15mm offsetSADDLE
Fizik Antares R7
HUBS
DT Swiss P 1800 Spline db 32
RIMS
DT Swiss P 1800 Spline db 32
TIRES
Vittoria Rubino, 25mm
WEIGHT
7.700000
Size | 47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|
Rider Height CM | <166 | 166-174 | 172-180 | 178-186 | 184-192 | >190 |
Top Tube MM (tt) | 517 | 510 | 529 | 540 | 556 | 590 |
Wheelbase MM (wb) | 968 | 986 | 989 | 1000 | 1015 | 1030 |
Seat Angle (sa) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Seatpost Length MM | 330 | 380 | 380 | 380 | 380 | 380 |
Stack MM | 506 | 530 | 550 | 565 | 584 | 608 |
Trail MM (trail) | 63 | 63 | 63 | 63 | 63 | 63 |
Rear Center MM (rc) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Reach MM (reach) | 367 | 377 | 386 | 392 | 401 | 409 |
Head Tube MM (ht) | 110 | 130 | 145 | 165 | 184 | 210 |
Head Angle (ha) | 71.5 | 71.5 | 72.3 | 72.3 | 72.3 | 72.3 |
BB Drop MM (drop) | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 |
Stem Length MM | 90 | 90 | 100 | 110 | 110 | 120 |
Seat Tube MM (st) | 423 | 468 | 504 | 524 | 545 | 574 |
Stem Angle | ±8 | ±8 | ±8 | ±8 | ±8 | ±8 |
Post Offset MM | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 |
Crank Length MM | 170 | 170 | 172.5 | 172.5 | 175 | 175 |
Fork Rake MM (fr) | 48 | 48 | 43 | 43 | 43 | 43 |
Front Center MM (fc) | 568 | 586 | 589 | 599 | 614 | 630 |
Fork Length MM (fl) | 368 | 368 | 368 | 368 | 368 | 368 |
Bar Width MM | 400 | 420 | 420 | 420 | 420 | 440 |
Bar Reach MM | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
Bar Drop MM | 125 | 125 | 125 | 125 | 125 | 125 |