DE VOLGENDE GENERATIE
De prestaties van de Teammachine zijn talloze keren bewezen. Van de klassiekers tot Grand Tours, welke race je ook noemt, de kans is groot dat het al in de lange palmarès van de Teammachine staat. Deze prestaties zijn alleen mogelijk dankzij de uitzonderlijke combinatie van stijfheid, gewicht en comfort, waardoor het de keuze van de professionals is. We hebben hun inzicht overgenomen en gecombineerd met de nieuwe peloton-standaard van schijfremmen om de ultieme racefiets vooruit te helpen.
WorldTour-winnende prestaties ontmoeten schijfremintegratie
Herhaalde verfijningen hebben de kroon van het hebben van ‘s werelds meest op de race afgestemde balans van gewicht, stijfheid en volgzaamheid behouden – en voegen nu nog meer subliem remmen toe. Gebouwd met 01 Premium Carbon, complexe ACE-technologie, geïntegreerde kabelgeleiding en onze D-vormige zadelpen, heeft de Teammachine SLR 02 Disc een iconisch ontwerp, uitstekende integratie en lichtgewicht TCC Race-technologie de hele dag voor naleving.
TECHNOLOGIE
VERSNELDE SAMENSTELLING EVOLUTIETECHNOLOGIE (ACE)
Onze ACE-technologie evalueert duizenden framesetontwerpen en stroomlijnt jaren van fysiek testen en prototyping om ervoor te zorgen dat het eindproduct voldoet aan de eisen van de rijder.
GEÏNTEGREERD COCKPIT-SYSTEEM (ICS)
De esthetische eenvoud en innovatieve functionaliteit van de Integrated Cockpit is het toonbeeld van Zwitserse engineering en design. ICS houdt kabels en behuizing op hun plaats: uit het zicht.
AFGESTEMD NALEVINGSCONCEPT (TCC) RACE
Naleving van de race gedurende de hele dag: ontworpen om je fris te houden tijdens lange racedagen en intensieve training. Trillingen op de weg worden uitgefilterd voor een soepele en efficiënte rit.
DUBBELE TRANSMISSIE-INTEGRATIE (DTI)
Esthetiek moet geen bijzaak zijn. Met onze DTi kunnen BMC-frames eruitzien en rijden als de precisiemachines die we hebben ontworpen, ongeacht de variaties in de aandrijving.
ASYMMETRISCH BUISONTWERP
Framestijfheid waar nodig en compliant waar gewenst voor een evenwichtige rit en intuïtief gevoel.
D-GEVORMDE ZADELPEN
De D-vorm levert meer compliantie en heeft minder materiaal voor een lichter totaalgewicht.
ULTRA-LICHT THRU-AS ONTWERP
Merkgebonden, superlichte steekas en sandwich derailleurhanger om gewicht te verminderen.
CONFIGURATIE
FRAME
Teammachine SLR01, PF86 bottom bracket, Flat Mount, 12x142mm thru-axle
TUBING
01 Premium Carbon, ACE Technology, TCC Race
FORK
Teammachine SLR 01 Premium Carbon Disc, TCC Race, Integrated Cockpit, Flat Mount, 12x100mm thru-axle
GEARS
2×11
CHAINWHEEL
Shimano Ultegra, 52-36T
CASSETTE
Shimano Ultegra, 11-30T
CHAIN
Shimano Ultegra
FRONT DERAILLEUR
Shimano Ultegra Di2
REAR DERAILLEUR
Shimano Ultegra Di2
SHIFTERS
Shimano Ultegra Di2, Hydraulic
BRAKES
Shimano Ultegra Di2, SM-RT800 Rotors (160 /140)
HANDLEBAR
BMC RAB 02, ergo top shape, compact bend
STEM
BMC ICS 01 – Integrated Cockpit Design, w/ computer and camera mount
SEATPOST
Teammachine SLR01 D-Shape Premium Carbon, 15mm offset
SADDLE
Fizik Antares R7 Manganese
HUBS
CRD 351, Straight Pull db, Thru Axle
RIMS
CRD 351, Full Carbon Disc Clincher, Tubeless Ready
TIRES
Vittoria Corsa, 25mm
WEIGHT
7.700000
FRAME MATERIAL
Carbon
Size | 47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|
Rider Height CM | <166 | 166-174 | 172-180 | 178-186 | 184-192 | >190 |
Top Tube MM (tt) | 517 | 535 | 550 | 560 | 575 | 590 |
Wheelbase MM (wb) | 970 | 975 | 986 | 996 | 1012 | 1027 |
Seat Angle (sa) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Seatpost Length MM | 300 | 300 | 330 | 330 | 330 | 330 |
Stack MM | 506 | 530 | 550 | 565 | 584 | 608 |
Trail MM (trail) | 76 | 66 | 63 | 63 | 63 | 63 |
Rear Center MM (rc) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Reach MM (reach) | 367 | 377 | 386 | 392 | 401 | 409 |
Head Tube MM (ht) | 113 | 133 | 153 | 168 | 188 | 213 |
Head Angle (ha) | 70.5 | 72 | 72.5 | 72.5 | 72.5 | 72.5 |
BB Drop MM (drop) | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 |
Stem Length MM | 90 | 100 | 110 | 120 | 120 | 120 |
Seat Tube MM (st) | 423 | 468 | 513 | 534 | 554 | 584 |
Stem Angle | -12.5 | -12.5 | -12.5 | -12.5 | -12.5 | -12.5 |
Post Offset MM | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 |
Crank Length MM | 170 | 170 | 172.5 | 172.5 | 172.5 | 175 |
Fork Rake MM (fr) | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 | 41.6 |
Front Center MM (fc) | 570 | 575 | 587 | 596 | 611 | 627 |
Fork Length MM (fl) | 365 | 365 | 365 | 365 | 365 | 365 |
Bar Width MM | 400 | 420 | 420 | 420 | 440 | 440 |
Bar Reach MM | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 |
Bar Drop MM | 123 | 123 | 123 | 123 | 123 | 123 |